|
|
|
|
Средното ниво на ангажираност на служителите у нас е 54% |
Над 55-годишните служители са най-ангажирани към своя работодател спрямо колегите си в региона на Централна и Източна Европа, показва международно проучване на Aon Hewitt.
За поколението на т.нар. „бейби бумъри” (1946-1964) основни фактори за удовлетвореност са кариерните възможности, комуникацията, управлението на представянето, репутацията на компанията, но и признанието, което получават за труда си.
Представителите на това поколение са в най-голяма степен „отборни играчи”, докато наследниците им от поколението X (1965 – 1978) основно разчитат на себе си.
Ангажираността и удовлетвореността на служителите, родени в годините между 1979 г. и 1997 г. (т.нар. „поколение Y”), се управляват най-трудно, сочи още проучването.
Представителите на това поколение са израснали в години на финансов бум, свикнали са да получават моментално признание и възнаграждение. Добри са в извършването на няколко задачи едновременно и имат добре изразени технически способности.
За поколението Y определящи и най-важни са фактори като кариерни възможности, комуникация, репутация на компанията, заплащане и работни процеси.
При работодателите в България средното ниво на ангажираност е 54%, като при най-добрите достига до 84%, показва още проучването.
Анализът на Aon Hewitt съпоставя данните от страната ни с още 11 европейски държави от региона на Централна и Източна Европа.
|
|
|