|
|
|
|
DirecTV има 20 милиона клиенти в САЩ |
AT&T залага на видеото със закупуването на DirecTV – един от най-големите доставчик на сателитна телевизия в САЩ. Компанията е готова да плати 48,5 милиарда долара за DirecTV. Придобиването е знаково, тъй като потвърждава тенденцията за сливане на безжичната индустрия и телевизионния пазар вследствие на увеличаващото се потребление на видео чрез мобилни устройства от страна на американците.
Сделката, анонсирана вчера, подчертава необходимостта на AT&T от свежи приходни пера отвъд американския бизнес с мобилни устройства, който става все по-конкурентен.
Придобиването на DirecTV, която има 20 милиона клиенти в САЩ, ще се отрази положително върху пакетите на базираната в Далас AT&T за клетъчни, широколентови, телевизионни и фиксирани телефонни услуги.
За DirecTV сделката представлява възможност компанията да предложи широколентов интернет за първи път на клиентите си.
AT&T и DirecTV анонсираха сделката едва няколко месеца, след като Comcast Corp предложи 45 милиарда долара за Time Warner Cable – сделка, която би могла да създаде монопол върху американския пазар за кабелен и широколентов интернет. Предложението на Comcast в момента очаква регулаторно одобрение.
|
|
|