информационни ресурси за бизнеса
зелена енергия |  енергоспестяване |  зелени финанси |  чиста природа |  зелен транспорт
Infoweek
полезно
Със CRM намалявате разходите и увеличавате ефективността
От: InfoWeek, информационни ресурси за бизнеса
Какво трябва да знаете за правилно прилагане на CRM решение
10:26 3-05-2010
Съвременният бизнес сценарий е комплексен продукт. Особено когато става дума за малки и средни предприятия, а също и за нови фирми, това е сериозно предизвикателство. Няколко са начините на мислене, към които обикновено се придържа малкият бизнес, преди да вземе каквото и да е решение. Дори и най–незначителното решение е жизненоважно, когато става дума за изпълнението  и прилагането му на практика.

Една от най–важните цели за бизнеса изобщо е намаляването на разходите и повишаването на ефективността. Но не са много онези, които знаят как по най–добър начин да постигнат това. За всеки бизнес най–важни са клиентите. Вие имате клиенти, това е ясно; но дали им предлагате най–доброто и отговаряте ли на изискванията им – това е друг въпрос.

Вече не е достатъчно само да се попълнят липсите и да се отговори на нуждите. Става дума също и за 

развитие едновременно с очакванията и  разбиранията на клиента, 

още докато тези очаквания се оформят. Но как да стане това, иска се време, за да опознаете клиента си до най-малките подробности? И може ли тук технологията да е от помощ? Отговорът е – да! 

За много от съвременните малки и средни предприятия едно стабилно и сигурно CRM (Customer Relationship Management) приложение предлага решение на доста от проблемите им в бизнеса.

Особеностите на CRM за МСП са, че с него трябва да се работи с пределно внимание и че не може просто така да се внедри, само и само да се постигне ръст на бизнеса. Стратегията на клиента е да се види как CRM решението помага след внедряването му и – оттам нататък – основният и най-важен проблем за МСП е да открият такова CRM решение, което най–добре да отговаря на техните бизнес нужди. По този начин откриваме какво е нужно на МСП, за да е сигурно, че CRM се прилага правилно.

Ясно дефинирайте 

работеща стратегия и реалистични очаквания 

за вашия клиент. С цел развитие на бизнеса и бързо разрастване много МСП срещат спънки, когато трябва да вземат твърдо решение как по най-подходящ начин да извлекат полза от технологията. Става дума за разрастващи се организации и следователно би трябвало технологията да е тази, която да се адаптира към нуждите им.

Но понякога се губят доста време и пари. Затова МСП трябва да имат реалистични очаквания и времева рамка с точно определени цели.

Определянето на целевия сегмент, преди да се вземе решение за закупуване на CRM система, е от жизненоважно значение при проучването на разнообразните  нужди и предпочитания на клиентите.

 Едно CRM решение, което помага на бизнеса да отговори на тези нужди, е от съществено значение. Когато дадена организация не прави това, означава, че се внедрява решение, което едва ли отговаря на изискванията на клиентите.

Не е желателно да се прилага краткосрочен подход,

съветват експертите. Вашата CRM система трябва да се развива успоредно с бизнеса ви. Както когато очаквате да изградите стабилни връзки с клиентите – за цял живот - по подобен начин би трябвало да търсите и съответното CRM решение. Да се гледа на управлението на връзките с клиентите само и единствето като начин за повишаване на продажбите, е грешен подход.

Изберете CRM приложение, което да 

съответства на бизнес нуждите ви 

Организациите правят основна грешка, като се опитват да приспособят спецификата на бизнеса си към CRM решенията, с които разполагат. А това е напълно погрешно! Трябва да намерите такова CRM решение, което съответства на нуждите на организацията, а не обратното. Трябва да се разбере, че CRM не е машина, която работи от самосебе си; това е решение, което се ползва отслужителите (т.е. те са потребителите). Най – важното условие, когато една малка или средна фирма избира такъв продукт, е той да бъде лесен за ползване. Изключително важно е да се избере такъв софтуер, който да е лесно разбираем от служителите, които ще работят с него. Това е от първостепенно значение, защото въпросът не е да се купи някакво CRM решение и то просто да се даде на служителите от маркетинга и продажбите, без да им върши работа при това.

Всички тези въпроси трябва да се изяснят, преди да се пристъпи към взимането на решение за купуване на CRM решение за вашия бизнес, съветват експертите.
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-нови от полезно
ArcGIS 10.2 е вече в България!
banner 11:56 14-11-2013
Ново поколение ГИС от Esri предоставя революционни функции
Сирма подобри процесите си по разработка на софтуерен код
banner 15:50 21-08-2013
Фирмата очита силни резултати от изпълнението на ЕС проект
Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
banner 07:00 10-08-2013
Компанията реализира договор за безвъзмездна финансова помощ
  Най-четено от полезно
07:00 10-08-2013 Производствените си процеси оптимизира Сирма Солюшънс
15:50 21-08-2013 Сирма подобри процесите си по разработка на софтуерен код
11:57 16-07-2010 Интелигентни възможности в системите за IP видеонаблюдение
16:20 12-07-2012 KYOCERA Document Solutions празнува 20-годишнината на ECOSYS
11:56 14-11-2013 ArcGIS 10.2 е вече в България!