информационни ресурси за бизнеса
новини |  анализи |  позиция |  интервю |  полезно
Infoweek
интервю
Софтуерът ни Vericut е необходим точно тук и точно сега
От: Виктория Лазова
11:39 14-02-2011
Лий Фоукс
Лий Фоукс e мениджър на CGTech за Европа. С него разговаряме за присъствието на компанията на българския пазар и нуждата от CAD, CAM и CAE системи.      

Г-н Фоукс, каква е целта на посещението Ви в България?
Целта на моята визита е да подкрепя нашия диструбутор (value-added reseller) в предлагането на софтуера Vericut на пазара. Партньорите ни от Пауър Медиа Груп (www.cadcamcae.bg ; office@cadcamcae.bg ) работят на пазара на CAD, CAM, CAE от дълго време и аз съм тук, за да ги подкрепя и да посетя някои клиенти заедно с тях. 

От колко години CGTech присъства на българския пазар?
Подписахме договора за value-added риселър с Пауър Медиа Груп през юли миналата година, преди близо 6 месеца. 

Каква е Вашата оценка за пазара за този период?
Наистина 6 месеца е кратък период, но аз съм в този бизнес повече от 20 години. Работя в CAD/CAM бизнеса от 1985 г. Компанията, за която работих тогава - английската компания Delcam, беше много активна в България. Тя работеше съвместно с Института по металорежещи машини. Така че аз имам много приятели българи от онези години в средата на 80-те. Това са прекрасни хора и много, много добри инженери. Затова бях убеден за старта на Vericut в България, убеден, че българският пазар ще бъде един добър пазар за нас. 

Ако се върнем отново към онези времена, България имаше развита индустрия в областта на производството на инструменти и много високо ниво на академично образование в тази област. Имаше много CNC ентусиасти, и все още ги има. И макар че повечето хора бяха привлечени към по-общ бизнес, а не към CAD/CAMCNC, мисля, че все още съществува много високо ниво на компетентност в производствената област в България. Мисля, че сме свидетели на сериозни външни инвестиции в страната в тази област. И това е защото тук има много добро знание. 

От друга страна, нивото на заплащане е по-ниско, отколкото в страните от Западна Европа. Мисля, че България е страхотно място за инвестиции. И макар че секторът на производството и инвестициите в него забавиха своя темп поради кризата, те вървят в правилната посока. 

Това означава, че оценявате българския пазар като достатъчно зрял в областта на CAD/CAM системите и съответно за софтуер като Vericut?
Да, определено. Една от причините да бъда уверен в това е посещението ни в български компании, които реално са направили скок от 20 години в технологиите и днес са оборудвани със съвременни, модерни, високопроизводителни, многоосеви машини. Посетихме например компания, която разполага с 27 модерни CNC машини, произведени от водещи европейски и японски компании. Това показва, че ние и нашият софтуер сме необходими точно сега и точно тук. 

Модулите на Vericut са необходими навсякъде, където работят стругове или фрези на една, две или дори 3 смени и където работата на Vericut внася такава оптимизация, че както се изрази един наш клиент в Полша: „С помощта на Vericut вече имаме не по 3, а по 5 смени на ден.“ Или казано с други думи, това, което преди е правено за 40 часа, с помощта на Vericutвече се прави за 24. Vericutоптимизира до такава степен работата на машините, че те вече дават по-бърза и по-качествена продукция. 

Какви са основните ви целеви групи на българския пазар?
Производството на пластмасови заготовки, както и точното производство - може би в областта на космическата индустрия, хидрологията, газовата и петролната индустрия. Ако трябва да характеризирам нашите клиенти, това е всяка компания, която ползва високоефективни CNC машиниили има роботизирано производство, както и всеки, който работи с ценни и скъпи материали, като например платина и др. 

Целим също производства на инструменти и заготовки със сложна форма, където не е допустима повреда на машината или където не е доспустимо производство на част с грешен размер.

Имате ли вече клиенти в България?
Да, имаме. Арексим Инженеринг. Надявам се, че скоро към тях ще се присъединят още компании, измежду тези, които посетихме заедно с партньорите ни от Пауър Медиа Груп по време на визитата ми в София.

Какви са очакванията ви за българския пазар?
Очакванията ми се базират на развитието ни в страните от региона. Стъпихме на пазара в Гърция преди 15 години, в Румъния сме от 3 години, а в Турция – от 10. Във всички тези страни създадохме пазар с много добра потребителска база за нашите продукти. Разбира се, тези пазари са различни от българския. В Румъния например има развита отбранителна, аерокосмическа и петролна индустрия, турският пазар също се разлчава от българския, но мисля, че черноморският регион и регионът на Източното Средиземноморие като цяло имат бъдеще относно развитието на производствената индустрия. Навсякъде тук се ползват CNC машини от висок клас и ние, чрез нашия софтуер Vericut, можем значително да увеличим производителността на хората. 

Очаквам пазарът на Vericut в България след 1-2 години да бъде много по-голям, като расте много бързо и след това постигне насищане.

Факт е също, че макар че България е малка страна и пазарът е малък, компаниите, работещи в сектора на индустриалното производство, са оборудвани с изключително модерни машини от висок клас, на световно ниво и със световно качество. И ако аз съм собственик на фабрика в Англия, Германия или Франция, България би била мястото, към което бих се насочил във връзка с бъдеща експанзия.

Планирате ли разширяване на дейността си и в други страни от региона освен България?
Както казах, ние работим в Гърция, Турция и Румъния. Четири години ние търсехме подходящия партньор, преди да направим контакт в България. Що се отнася до Македония и Албания, необходимо е тези държави да израснат, което може да стане след около 5 до 10 години. В Сърбия също сме представени, но там пазарът не е толкова добър, колкото в България. Определено силни пазари са Хърватска и Словения. 

Защо избрахте Пауър Медиа Груп за ваш партньор в България?
Пауър Медиа Груп (партньор на Контракс – бел. авт.) е малка специализирана компания, която предлага специализирани продукти, нуждаещи се от специализиран тип продажби. Това е компания за нишови продукти. Това означава, че тя оказва всестранна помощ на клиентите – предпродажбено обслужване, поддръжка, консултации. При това Пауър Медиа Груп е със силен фокус върху индустрията. 

Отразява ли се кризата на продажбите на Vericut?
2010-а е най-силната година, която сме имали до сега. Увеличихме продажбите си в Централна и Източна Европа с 20%. 
Сред причините е фактът, че икономическата криза налага хората да бъдат по-ефективни. Когато времената са трудни, когато хората не могат да си позволят да харчат милиони евро за скъпи нови машини, те предпочитат да изхарчат малък процент от тази сума, за да увеличат продуктивността на съществуващата си техника. Така те идват при нас, идват при Пауър Медиа Груп и ние можем да увеличим тяхната продуктивност на много по-ниска инвестиционна цена. 

Какви са основните предимства от прилагането на Vericut?
Ефективност, качество и производителност. Както и защита от нежелани производствени аварии на машината и предотвратяване на брака. 
Предимство на нашия продукт е оптимизацията, която може да се постигне чрез него. И по-точно, че със същите машини и със същия персонал благодарение на Vericut може да се произвежда за същото време повече продукция. При това производителността нараства с 20 до 40%. 

Какви са плановете ви за развитие на Vericutв България?
Заедно с Пауър Медиа Груп планираме маркетингови инвестиции под формата на печатни материали, уеб съдържание, участие на потребителски форуми, на Пловдивския панаир през септември. Планираме също роуд шоу, семинари, пазарни продуктови анонси. Целим създаване на близки отношения с местните дилъри и други компании. Нямаме за цел обаче да имаме повече от един дистрибутор в България. 

Лично

Коя е най-голямата Ви спечелена битка?
Най-много се гордея с въвеждането на продуктите ни на пазарите в Централна и Източна Европа. Трябваше да създам силна мрежа от value-addedриселъри. Вече споменах Румъния, Турция. Мисля, че имаме добрата база за един успешен екип и в България. Да работиш добре с дистрибуторите, означава да имаш специален набор от умения, да оказваш необходимата подкрепа, да им помагаш да израстват, да споделяш техните победи и да правиш победите техни, а не свои.

Как и по какво оценявате хората при първа среща?
Работя с хора от много и различни държави и съм установил, че ако си създам моментно първоначално впечатление от даден човек, то често е грешно. Затова винаги се опитвам да тествам първоначалната си оценка. Не мога да преценявам хората по едно ръкостискане или един поглед.

Как разрешавате служебни конфликти?
Различавам два вида конфликти. Единият е личният конфликт - между времето за семейството и времето за работата. Аз съм работохолик, пътувам много и е много трудно да отговарям на очакванията на моето семейство – съпругата ми и децата. 
От друга страна е необходимостта да балансирам между нуждите на дистрибуторите и моите нужди. Опитвам се винаги да намирам правилното решение.

Как релаксирате?
Като бягам и като карам ски.
Присъедини се и сподели: Facebook Twitter RSS Изпрати
Най-нови от интервю
Очаквайте нови устройства с Bay Trail през Q4 на 2013 г.
10:15 14-10-2013
Богдан Джорджеску от Intel пред InfoWeek
Интернет на нещата е голяма възможност за България
11:28 15-04-2013
Бернд Хайнрихс пред InfoWeek
До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
10:42 18-03-2013
Димитър Цветков и Борис Накев пред InfoWeek
  Най-четено от интервю
11:28 15-04-2013 Интернет на нещата е голяма възможност за България
10:42 18-03-2013 До 92% от всички пробиви са в софтуерните приложения
11:49 26-04-2010 Желаем да бъдем доверен съветник на българския бизнес
11:10 29-10-2012 Широколентовият достъп e основен инструмент за развитие
10:15 14-10-2013 Очаквайте нови устройства с Bay Trail през Q4 на 2013 г.